Tidligere denne uka annonserte Sony PS Vita-spillet Resistance: Burning Skies. Spillet utvikles av Nihilistic Games, studioet som står bak Move: Heroes og Starcraft: Ghost.
I et intervju med den offisielle PlayStation-bloggen snakker utvikleren ut om forskjellen mellom å utvikle spill for PlayStation 3 og PlayStation Vita.
Ifølge Rob Heubner fra Nihilistic viser det seg at forskjellen faktisk ikke er så stor.
– Vi er et PlayStation 3-selskap. Det er vår motor og vår teknologi. Sony lette etter PlayStation 3-utviklere for å dra mest mulug kraft ut av Vita, og jeg mener det er den eneste rette siden denne maskinen har mye kraft.
Han tilføyer:
– Den har alle skyggeeffektene og mye prosessorkraft, så det er ikke den helt store forskjellen for oss å utvikle spill for Vita sammenlignet med PS3.
Andre i bransjen er ikke like positivt innstilte til den nye håndkonsollen fra spillgiganten. Under årets E3-messe tidligere i sommer satte Activision-sjef, Bobby Kotick, spørsmåltegn ved om vi faktisk trenger PS Vita.
Sony selv innrømmer at de gjorde mye feil da de lagde den opprinnelige PSP-en, og at de har lært av sine feil når de nå kommer med PS Vita.