Det er bare et par uker siden ryktene for første gang begynte å svirre om Dishonored. Bethesda registerte en merkevarebeskyttelse, noe som nødvendigvis ble plukket opp, og selskapet så seg nødt til å annonsere spillet i forrige uke.
Fra før av er det kjent at Dishonored vil være et snikmorderspill i førsteperson, men det er også alt. Nå har spillbladet Game Informer fått en eksklusiv titt på spillet, og vi får endelig et bedre innblikk i hva dette egentlig er.
Rollefiguren vi styrer heter Corvo, og er keiserinnens legendariske livvakt. Hun blir drept, og vår stakkars hovedperson får feilaktig skylden. Det viser seg at en av hennes konkurrenter står bak drapet, uten å innse at Corvo er i besittelse av talenter, superkrefter og verktøy som gjør ham til en av verdens dødeligste menn. Dermed starter jakten.
Man skal disponere en rekke triks, og vi loves at de kan kombineres for å skape nye effekter. Et eksempel er at man kan stoppe tiden, dytte et bord over ende og løpe i den andre retningen. Et desto mer spennende eksempel er å mane frem en sverm av rotter for å angripe en vakt, for så å innta kroppen til en av dem og stikke av i kaoset. Nøkkelordene her er fleksibilitet og flere løsninger til et gitt problem.
Et eksempel på den overhengende fleksibiliteten er et kaossystem, som måler hvor mye unødvendig skade og vold du yter. Spillverden skal forandre seg i henhold til hvordan du oppfører deg, men ikke i form av direkte endringer i måten du må spille på. I stedet skjer forandringene i kulissene, og skyver historien i en spesiell retning uten at du aner det.
Game Informer kommer angivelig med mye mer informasjon i neste utgave av bladet sitt. Det vi vet så langt er at Dishonored foreløpig ikke har noen utgivelsesdato, men kommer til PC, Xbox 360 og PlayStation 3.