Skyward Sword går tilbake til begynnelsen

Produsent avslører detaljer fra historien til spillet.

Advarsel: Denne artikkelen inneholder mulige «spoilers». Vil du ikke vite noe om historien i Skyward Sword, bør du stoppe å lese nå.

I et intervju den nyeste utgaven av spillmagasinet Famitsu forteller Skyward Sword-produsent Eiji Aonuma om selve historien i spillet, kan 1up melde.

Luftige svev på diger pip-pip.

Historien starter i den svevende byen Skyloft, hvor Link går på skole sammen med Zelda og andre venner.

– I dette spillet er Zelda i begynnelsen en barndomsvenn av Link, og ikke kongelig, noe jeg må avsløre med en gang for å kunne snakke om dette spillet. Hun er en barndomsvenn, men hun forsvinner i løpet av spillet og det blir Links jobb å finne henne, sier Aonuma.

Aonuma kan også fortelle at man i løpet av spillet returnerer til Skyloft med jevne mellomrom, og at byen for hver gang utvikler seg – ikke så ulikt konseptet i Majora’s Mask. Innbyggerne i Skyloft har hver sin personlige transportfugl til å forflytte seg med, og Link har en sjelden, rød type. Ikke uventet har denne sjeldne fuglen en spesiell funksjon – den er den eneste som kan nå fastlandet.

I motsetning til tidligere Zelda-titler, hvor man måtte gjennom diverse templer først, har Zelda-skaper Shigeru Miyamoto uttalt et ønske om å ha flere av de finurlige spesialvåpnene tilgjengelige helt fra starten av. Blant annet kan vi vente oss en billeboomerang og hvordan den fungerer kan du se i traileren i bunn av artikkelen.

På tide med litt sol?

Gamle kjenninger blir det også gjensyn med, og denne gangen går vi tilbake til opprinnelsen til en av dem.

–Vil Ganon dukke opp? Dette spillet tar for seg mestersverdets skapelse, og kommer inn på hvorfor Ganondorf dukket opp. Hvis du spiller Skyward Sword vil du skjønne nettopp det, og spillet henger sammen med Ocarina of Time, så hvis du spiller Ocarina of Time 3D og så fortsetter med dette spillet vil du antagelig få med deg en hel del, forklarer Aonuma.

Ifølge Aonuma skal Skyward Sword være ferdigutviklet, og for tiden jobber de med å finjustere balansen i spillet. Nintendo tar sikte på å lansere spillet samtidig i hele verden en gang i løpet av året.

Les også: Anmeldelse av The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Les også
Anmeldelse:
Klarer ikke laste video

Siste fra forsiden