Man trenger ikke å være mange for å lykkes, noe plattformspillet Super Meat Boy beviste. Den erketradisjonelle hyllesten til en av mediets eldste sjangere ble kun utviklet av to stykker. Det hindret det ikke fra å bli en av fjorårets store snakkiser.
Les også vår anmeldelse av Super Meat Boy
Spillet blander høy vanskelighetsgrad med flust av varierte brett, og tok PC, Xbox Live Arcade og PlayStation Network med storm. Nå pønsker Edmund McMillen og Tommy Refenes, også kjent som Team Meat, på noe nytt.
Eurogamer har snakket med den dyktige duoen, som avslørte at de jobber med et nytt og ambisiøst prosjekt.
– Det er nok trygt å påstå at Meat Boy var et veldig tradisjonelt spill. Vi prøvde ikke å tenke utenfor boksen hva design angår. Med vårt nye spill eksperimenterer vi definitivt mer. Jeg tror det får en mer ambisiøst design og utfordrer oss mer. Dette er et større prosjekt. Det kommer til å bli rimelig friskt, sier de til spillnettstedet.
Super Meat Boy startet opprinnelig som et nettleserbasert spill, og spredte seg etter hvert til en nedlastbar fullutgivelse. Gutta avviser at de jobber med en Nintendo 3DS-utgave, de skal angivelig ikke ha en utviklerversjon av konsollen engang, men lover at de fortsatt jobber med å få ferdig Mac-versjonen. Uten at de ønsker å love en utgivelsesdato.
De har heller ingen lovnader for hvordan deres neste spill ender opp. Langt mindre hvor det kommer ut.
– Vi angriper det nye spillet på samme måte som Meat Boy. Vi lager spillet, og hvis det fungerer på et gitt system så er det flott, men vi designer det ikke med en spesifikk konsoll i tankene.