Kultutvikler har nytt prosjekt på lur

Gjengen bak Deadly Premonition, fjorårets sprøeste spill, trenger likevel finansiering.

Deadly Premonition er sannsynligvis det nærmeste vi kommer kunstbegrepet «kitsch» i spillindustrien. Eventyrspillet ble utgitt i Europa i vinter, og har mottatt mildt sagt blandet kritikk. Vi fikk aldri anmeldt det selv, men på samlenettstedet Metacritic har det høstet alt fra 2/10 til 10/10. De som har omfavnet har ofte dratt frem en udefinerbar sjarm og uforutsigbarhet som styrkene, selv om det i bunn og grunn skal være forholdsvis dårlig produsert.

Spillets regelrett snåle natur har likevel ikke hindret det fra å selge godt. Faktisk lå det på salgstoppen for Xbox 360-spill en stund, under årets aller mest innbringende periode. Destructoid kan melde om at den japanske utvikleren vil begynne på sitt neste prosjekt, uten at de vil spesifisere hva det går ut på.

Kjempepent var Deadly Premonition aldri.

Mangler penger

Problemet er at de enda ikke har fått tak i en utgiver, noe som vil være nødvendig for å finansiere hele affæren. Derfor er det nå på utkikk etter noen som vil åpne lommeboka og satse på studioet.

– Det er på høy tid at vi begynner å jobbe på noe nytt. Men siden Access Games kun er en utvikler på dette punktet, så fokuserer vi på å lage spill. Vi må samarbeide med en utgiver og lage et rammeverk for hele prosessen fra produksjon til utgivelse. Med andre ord kan jeg si at jeg har lyst til å lage et nytt spill, men det er ikke nok til å starte prosessen. Er noen klare til å investere i oss?, sier spillets produsent «Swery65» på bloggen sin.

Det er ikke kjent om det neste spillet også vil være eksklusivt for Xbox 360 her i Europa, og følge i den samme surrealistiske «åpen verden-grøsser»-stien som storebror. Det er nok likevel gode sjanser for at også Access Games' neste spill er av det alternative slaget. Eurogamer mener å ha fått nyss i at selskapet vil lage en forgjenger til Deadly Premonition, men dette er bare spekulasjoner.

Ledige stillinger
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Dataspelrådgivar (vikariat)
Søknadsfrist:
10.04.2025
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (4)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
mosleth
14 år siden

Eg ville ikkje påstå at Deadly Pemonition er "så dårleg at det er bra". Deadly Premonition er derimot så unikt, engasjerande, sært, vakkert, stilig, inspirert, humoristisk og fantastisk at dei enorme feila i spelet vert fullstendig irrelevante og bleiknar.

alexanderb
14 år siden

vil gjerne rette på noen ting her.

 

Deadly Premonition er ikke X-Box- 360ekslusivt. det er faktisk gitt ut til både Playstation 3 og X-Box 360. *men* i Europa og USA er det kun gitt ut på xbox360. Red Seeds Profile​ (som det heter i Japan) kan dog spilles på Engelsk, såvidt jeg vet, og man kan dermed fint spille det på PS3 selv om man ikke kan japansk.

 

videre, å påstå at de fleste syns det var "så dårlig at det er bra", er å misforstå totalt. for å sitere Gamespot: «[...] you should harbor no such misconception: Deadly Premonition is good because it's actually good. There is no overlooking the shortcomings--the inappropriate sound effects, the flimsy visuals, and the impractical city map. These elements and more scream "budget game," and as well they should, considering the game's $20 price tag. But the foibles and frailties quickly fade when you realize that Deadly Premonition possesses one of video gaming's most treasured traits: unpredictability. And just as the story and gameplay cover remarkably varied ground, so too will your emotions waver, tossed about by funny characterizations, shocking twists, and touching revelations that will affect all but the most jaded players. In most games, Deadly Premonition's archaic gameplay mechanics and narrative quirks would be laughable, if not pitiable. But in context, they combine to create a truly unique experience that cribs from various sources but resembles none of them.»

 

jeg kunne fortsatt, men du skjønner poenget. Deadly Premonition er et av de beste konsollspilla som noen gang har vært laget. eneste grunnen til at jeg kjøpte X-Box 360 var fordi det var nesten like billig å gjøre det, som å importere dette spillet fra Japan. utmerket spill. helt unikt. gleder meg enormt til å se hva disse folka finner på.

Odesseiron
14 år siden

Hei. Jeg beklager at et par misforståelser har sneket seg inn her. Har rettet opp saken for å klargjøre sannheten i større grad.

Deadringer
14 år siden

Deadly Premonition er et veldig god spill. Selve mekanikken og grafikken i spillet er kanskje ikke best, men historien og følelsen det gir er noe av det beste jeg har vært borti. Selv skaffet jeg spillet kun fordi jeg trodde det var raske og enkle achievementpoeng, men endte med å spille hver dag fra jeg kom hjem fra jobb til jeg skulle sove, fram til jeg var ferdig med det. Ytterst bra spill, selv om det har sine minus.

Siste fra forsiden