Battlefield 3 ble offisielt avduket under Game Developers Conference i San Francisco, og skal etter planen slippes i november. Målet er å kjempe direkte mot neste Call of Duty, og det vil koste.
EA-sjef John Riccitiello mener nemlig at reklamekrigen mellom dem og Activision alene vil koste over én milliard kroner totalt. Det er store penger, selv for disse to gigantene.
– Nå i november kommer Battlefield 3, og det skal kjempe mot det neste Call of Duty - et spill som er nummer én på markedet og dro inn over to milliarder kroner på første salgsdag i fjor, sier Riccitiello ifølge Eurogamer.
Og han fortsetter:
– Vårt spill er laget for å tukte det spillet. Det blir en kamp mellom to kjemper, som Red Sox mot Yankees eller Microsoft mot Google. Kampen starter rundt juletider, da skal det avgjøres!
Riccitiello er veldig offensiv foran denne skytespillkrigen:
– Spillene har lignende design, men vi har det beste produktet. Dette blir moro!
Activision har ikke bekreftet et nytt Call of Duty, men det er ingen tvil om at det er under utvikling. Så spørs det om utgiveren blir skremt av EAs store ord.
Vi har i hvert fall sett Battlefield 3 i aksjon, og lot oss ganske enkelt imponere av det vi så.
PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!