På Game Developers Conference fikk vi flere foredrag hvor veteraner innen spillutvikling tok et tilbakeblikk på tidligere suksesser. En av disse var Peter Molyneux, som holdt et foredrag om gudespillet Populous.
- Les også: Feature: Gudene må være gale
I Populous spilte du en gud, som måtte sørge for at dine tilbedere utryddet motstandergudenes tilbedere. Dette gjorde du ved å legge til rette for at ditt eget folk kunne utvide seg, blant annet ved å flate ut land slik at de kunne bygge store bygninger. Men du kunne også sende ulike katastrofer, som vulkaner og jordskjelv, i fiendens retning.
Da foredraget var ferdig, røpet Molyneux at han jobber med en slags oppfølger til Populous på hobbybasis. Nettstedet Joystiq forteller at spillet heter FeedMe (i alle fall for øyeblikket), og at det skal la opp til 256 spillere få rollen som guder som kjemper over store, isometriske landskaper.
Da Molyneux skulle vise spillet krasjet det umiddelbart, men han gikk inn i koden (som var i Visual C++) og fikset problemet. Dermed fikk pressen en kjapp titt på en tidlig utgave.
Det er selvsagt ikke sikkert at FeedMe utvikler seg til noe mer enn et hobbyprosjekt på datamaskinen til den britiske spillutviklerlegenden, men man kan aldri vite. Sid Meier's Railroads startet for eksempel sin tilværelse som en veldig enkel prototype utviklet av Firaxis-sjef (og Railroad Tycoon-skaper) Sid Meier.
Joystiq la forøvrig merke til at Molyneux hadde det ekstremt vanedannende spillet Minecraft liggende i Windows-oppgavelinjen, så det gjenstår å se hvor mye fritid han egentlig får brukt på å lage FeedMe.