Det er åpenbart at Microsoft og Sony ønsket å ta et jafs ut av familiespillingskaka til Nintendo da de lanserte sine Kinect- og PlayStation Move-teknologier. Begge har solgt forholdsvis godt, og kan dermed å sies å ha lykkes med det.
Men hva skjer når man tar disse bevegelseskontrollerne ut av komfortsonen og forsøker å få de til å appellere til kjernespilleren?
Vel, det er det ingen som har turt å prøve på enda. Det vil si - inntil nå. Ifølge Eurogamer har Danny Bilson, ansvarlig for kjernespill hos THQ, via mikrobloggingstjenestne Twitter røpet at de ønsker å utforske det såkalte «hardcore»-markedet til de to teknologiene.
Beskjedene går ut på at de straks annonserer en kjernetittel til Kinect og to til Move, hvorav et av de sistnevnte både skal benytte bevegelseskontrolleren og ha 3D-støtte. Han sier dessverre lite utover dette, og man vet ikke om det er snakk om splitter nye spill eller alternative versjoner av eksisterende utgivelser.
I samme anledning spekulerer spillsiden i at THQs nye samarbeidsprosjekt med regissør Guillermo Del Toro kan annonseres på Spike Video Game Awards neste måned. Også dette skal ha opphav i en Twitter-melding.