Halo: Reach ble sluppet på verdensbasis tirsdag, og det var mange som gikk til butikken og handlet seg en kopi. Ifølge Microsoft solgte man nemlig Reach-spill (i Europa og USA) for 200 millioner dollar, rundt 1,3 milliarder kroner, de første 24 timene!
I USA alene har Reach blitt 2010s største underholdningsslipp, og man banker tredagersåpningene til filmer som Iron Man 2, Alice in Wonderland og Toy Story 3 på én dag.
– Halo: Reach er det største spillet Microsoft noen gang har gitt ut, og slippet har vært helt fantastisk. Hver nyversjon har overgått den forrige i popularitet. Halo-serien er en av de mest populære underholdningsmerkene de siste ti årene, sier visepresident i Microsoft Game Studios, Phil Spencer, i en pressemelding.
Vi likte Halo: Reach svært godt, noe som kom klart frem i vår omtale av spillet. Det var imidlertid ikke enspillerdelen som imponerte mest, men de utrolige mange mulighetene man har i flerspiller. Sosiale spillere får uhyre mye for penga.
Dette er Bungies siste spill for Microsoft, etter nesten ti års samarbeid. Neste stopp for utvikleren blir Activision.
PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!