Under en konferanse i forbindelse med gjennomgangen av fjorårets budsjett kunne Activisions direktør Robert Kotick avsløre at de vil investere mer penger i markedsføringen av Call of Duty: Black Ops enn de har gjort med noe annet spill. Dette melder VG247.
Det er allerede kjent at forhåndssalget av det kommende skytespillet har overgått Modern Warfare 2, som er ett av tidenes bestselgende konsollspill. Det ser dermed ut til å være duket for en særs spektakulær spillutgivelse også denne gangen.
– Vi har aldri investert å mye penger i utgivelsen av et spill før, og jeg tror folk vil forstå hvorfor når de ser det endelige produktet. Markedsmulighetene er større enn noensinne, og flere har mulighet til å spille spillet enn tidligere, sier Kotick.
Han fikk selskap av Blizzards sjef Mike Morhaime:
– En viktig ting jeg vil tilføye er at vi drar en fantastisk fordel av den svært store andelen av spillere vi har hatt, og måten de reagerer på det nedlastbare innholdet vi slipper. De erfaringene har vi sydd inn i funksjonaliteten til Black Ops. Det er grunnen til at vi ser svært positivt på budsjettet for andre halvdel av året, men dette spillet er også et av de beste vi noensinne har laget.
- Les også: Sniktitt på Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Black Ops er neste utgivelse i den svært populære skytespillserien, og setter deg inn i rollen som en hemmelig spesialsoldat under den kalde krigen. Her skal du utføre kritiske gjøremål verden over, og det ser ut til å bli en minst like hektisk opplevelse som fjorårets store salgsvinner Modern Warfare 2.
Spillet utgis 9. november til PC, Xbox 360, PlayStation 3 og Wii.