Du bor i et slott omringet av hjemmene til dine innbyggere. Du er glad i byen og folket, men du kan ikke fordra naboen. Han har også et slott og en by, og det finner du deg ikke lengre i. Den eneste fornuftige løsningen på problemet er å rulle en diger, smilende kampestein mot naboslottet og knuse alt og alle der.
Men det er ikke så enkelt å få steinen din trygt fram til naboens dør. Veien mellom slottene deres er utrygg, og fienden har ikke tenkt å la deg forsere den uten videre. De prøver å stoppe steinen med forsvarsverk, og når steinen din avspores er det deres tur til å rulle sin egen stein mot slottet ditt. Da er det du som må bygge opp ditt forsvar.
Dette er det noe uvanlige konseptet bak Rock of Ages, det ferskeste spillet fra Zeno Clash-utvikler Ace Team. Spillet skal utgis av amerikanske Atlus og selges over nettet en gang i 2011, men hverken plattform eller pris er offentliggjort.
Som du kanskje har skjønt utifra beskrivelsen blir det flerspiller i Rock of Ages. Du og en kompis tar hver deres tur hvor dere forsøker å knuse motpartens slott, og dere kan spille lokalt i stua eller over nettet. Enspiller blir det også.
Musikken og det visuelle skal hente inspirasjon fra mange ulike stilarter gjennom historien, og det hevdes at spillet gir en lett introduksjon til ulike former for klassisk kunst. Føler du deg spesielt kritisk mot en stilart kan du bruke litt ekstra tid på å rulle steinen din over den.