Lover dedikerte servere til Black Ops

Populær avgjørelse

Treyarch frir til PC-spillere med sitt nye Call of Duty.

Flerspiller over nett er en stor del av opplevelsen i Call of Duty-spill, så også på PC. Infinity Wards Modern Warfare 2 fikk skarp kritikk for å ikke tilby såkalte dedikerte servere, den fella vil ikke Treyarch gå i med sitt Call of Duty: Black Ops.

Klarer ikke laste video

– Jeg synes dedikerte servere er fantastisk. Jeg ser ikke grunn til å ikke ha slike, hvis ikke...vel, jeg ser bare ingen grunn til å ikke ha dem, sier studiosjef Mark Lamia ifølge CVG.com.

Og han fortsetter:

– Det synes som om folk liker slike servere, og vi er veldig spente på det vi driver med akkurat nå. Vi jobber veldig hardt for at folk skal kunne kjøre slike servere, men samtidig få spillere til å delta i et samfunn på samme måte som konsollspillere er.

Call of Duty: Black Ops er Treyarchs første spill etter World at War, og denne gangen kan vi trolig vente oss handling på flere steder under den kalde krigen.

Black Ops kommer i salg i hele verden 9. november 2010.

PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Kommentarer (12)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Habitats
15 år siden

Dette høres egentlig bra ut.

Mokko
15 år siden

Håper virkelig Treyarch prøver å lære av samtlige feil fra MW2, da kan faktisk dette bli et skikkelig bra spill.

the_joker4
15 år siden

dette ser lovende ut :D

Heihei_InnleggNO
15 år siden

Det er jo Treyarch som lager det så jeg har ikke så store forhåpninger.

grusisalaten
15 år siden
Vi jobber veldig hardt for at folk skal kunne kjøre slike servere, men samtidig få spillere til å delta i et samfunn på samme måte som konsollspillere er.

 

Det er så latterlig at store selskaper verden over har blitt fanget i den illusjonen at PC-spillere faktisk VIL delta i konsoll-liknende samfunn som Windows Live. De ser på

systemer som Xbox-live og skjønner at dette fungerer (fordi det ikke eksisterer noen alternativer) og at spillerne er fornøyde. Selv Battlefield BC2 introduserte sentraliserte

servere fordi man var under den oppfatningen at spillerne faktisk ville dette ettersom at COD4: MW2 fanget så mange spillere. Som igjen fulgte en konsoll-modell til punkt og prikke.

Det har på en måte blitt konsensus at disse nye systemene fungerer bra og spillerne er fornøyde med dem.

I de fleste tilfeller er det jo stikk motsatt. Ta COD f.eks; det var mye mer sosialt og morsomt å kunne spille på samme dedikerte server med de samme folka istedet for å måtte bli kastet inn i en match med ukjente hele tiden.

 

Uansett, man ser lett forskjellen på store selskaper som Bioware og Blizzard som har egne avdelinger som gjør grundig research på spiller/kunde-nivå og de selskapene som heller ser på tall og prøver å følge saueflokken. Det er som regel slik at spillerne har rett, og man

bør trø forsiktig hvis man velger å trosse dem.

 

Er glad for at det endelig blir dedikerte servere, hvorfor ødelegge noe som allerede fungerer :p?

Siste fra forsiden