Det er umulig å stikke under stol at veldig mange store og suksessrike dataspill inneholder mye krig og vold. Dette gjelder en stor del av utgivelsene vi anmelder og skriver om her på Gamer.no også.
- Hør også: Podcast fra GDC 2010
- Hør også: Podcast om tiårets beste spill
- Les også: Hvorfor er det så mye kamp i rollespill?
I denne podcasten prøver vi å ha en åpen og vandrende diskusjon rundt dette temaet. Vi prøver å finne ut hvorfor dataspill preges av så mye vold, men også hvorfor voldelige spill ofte er svært underholdende.
Vi forsøker å diskutere dette store og vanskelige temaet uten moralisering og uten å gå vitenskapelig til verks.
Er den kritikken en kan finne i andre medier av voldelige dataspill legitim? Vil fokuset på vold og krig fortsette i årene som kommer? Er det mulig å tenke seg store og suksessrike dataspill som i svært liten grad går ut på å drepe haugevis av fiender? Dette er noen av de spørsmålene vi forsøker å finne svar på.
Vi beklager den varierende lydkvaliteten hos en av våre deltagere. Dette er noe vi kontinuerlig forsøker å bli bedre på.