I disse dager er det omtrent en regel at alle spill som opplever et snev av suksess får oppfølgere, og det kommende PS3-spillet Heavy Rain ligger an til å bli populært hos publikum når det lanseres neste måned.
Noen oppfølger kan vi imidlertid se langt etter. Spilldesigner og studiosjef David Cage forklarer hvorfor:
– Jeg ønsker ikke å lage noen oppfølger, fordi jeg har sagt alt jeg hadde å si om disse personene og denne historien. Jeg har ærlig talt ikke noe mer å si.
David Cage er overbevist om at styrken til studioet hans, Quantic Dream, er å lage nye og spennende opplevelser, og ikke oppfølgere. Heavy Rain følger i fotsporene til Omikron: The Nomad Soul og Fahrenheit, som heller ikke har fått oppfølgere.
Heavy Rain får imidlertid nedlastbart innhold, i form av en pakke som heter Chronicles. Ifølge Cage er dette en pakke som fokuserer på det som har skjedd før hendelsene i Heavy Rain, og gir oss mulighet til å bli ekstra godt kjent med figurene i spillet.