Den britiske spillutvikleren Revolution Software har gitt oss en liten oppdatering om utviklingen av det folkefinansierte eventyrspillet Broken Sword: The Serpent's Curse. Kort sagt ligger de godt an til å nå den originale planen om utgivelse senere i år.
Spillet vil snart gå over i alfa-status, og Revolution sier blant annet at den første alfa-versjonen skal ha alle scener som er nødvendige for å fullføre spillet fullstendig implementert, og alle områder skal være tilgjengelige. Den skal også være fri for feil som kan hindre spillet i å bli fullført.
Omtrent halvparten av skuespillet for spillet er tatt opp. Det skjedde i midten av juli. Revolution vil ta opp resten av dialogene i september.
Nye eventyr med Nico og George
Broken Sword: The Serpent's Curse byr på nye eventyr med den amerikanske advokaten George Stobbart og den franske journalisten Nico Collard. De har en tendens til å bli viklet inn i farlige, internasjonale konspirasjoner med historiske og kanskje også overnaturlige elementer, og de har tydeligvis ikke lært leksen sin etter fire livsfarlige eventyr.
Et mystisk bilde blir stjålet fra et galleri i Paris, og Nico og George ender opp med å etterforske saken. Sporene tar dem til London og andre deler av Europa, hvor de må grave i historiebøkene og avdekke hittil ukjente mysterier for å komme til bunns i saken.
Broken Sword: The Serpent's Curse vil lanseres på PC, Mac, iOS og Android, og benytte seg av todimensjonal bakgrunnsgrafikk og tredimensjonale figurer.
Les også: Tilbakeblikk på Broken Sword: Shadow of the Templars
Les også: Anmeldelse av Broken Sword: The Angel of Death