Beyond Good and Evil 2 ble for stort for dagens konsoller

Utvikler Michel Ancel har svære ambisjoner for oppfølgeren.

I et intervju med IGN forteller Beyond Good and Evil-designer Michel Ancel at den planlagte oppfølgeren ville ha blitt for stort for Xbox 360 og PlayStation 3.

– Jeg tror vi gjorde noe som ble for stort for denne tiden. Ærlig talt var det for vanskelig å få det til å virke på dagens konsoller. Jeg sier ikke at konsollene ikke var gode nok, eller at teamet ikke var bra nok. Men du må skalere det du ønsker å gjøre til å passe konsollene, forteller Ancel i intervjuet.

Frihet!

Det store konseptet skal i utgangspunktet bety at spillere får mer frihet. Ancel tror at spillere ikke ønsker å bare gå gjennom en historie ferdigskrevet av utviklerne, men at de heller ønsker å utforske spillverdenen på egen hånd og etterforske slik de selv ønsker.

– Jeg liker friheten i å velge dine egne kjøretøy, fly av gårde med rokskipet og alt det der. Det var til stede i det første Beyond Good and Evil-spillet, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Jeg liker at om du ønsker å fly fra én by til en annen, fra en planet til en annen, så er det noe du burde kunne gjøre. Slik frihet og Beyond Good and Evil-verdene ner vanskelig å gjennomføre, forteller ambisiøste Ancell.

Beyond Good and Evil 2-lokketrailer.

Annonsert for fem år siden

Beyond Good and Evil 2 ble først annonsert under E3 i 2008, med en kort lokketrailer. Siden den gang har det vært timelig knyst rundt den etterlengtede oppfølgeren.

I fjor høst fortalte Ubisoft-sjef Yves Guillemot at spillet på ingen måte er kansellert, men at arbeidet på Rayman Legends kom på bekostning av prosjektet. Rayman Legends kommer til høsten, så det spørs om ikke Michel Ancel og gjengen hans nå sitter og funderer på hvordan de skal gjennomføre neste eventyr med Jade og heldiggrisen Pey’j.

Les også: Anmeldelse av Beyond Good & Evil HD Les også: Rayman har skyld i at Beyond Good & Evil 2 tar tid

Siste fra forsiden