Ubisoft jobber med hver spillserie til det er nødvendig med pause

Legger ikke serier på hylla før utviklerne er tom for idéer.

I en spørrerunde på Ubisofts egen blogg forteller sjefsgeneralen Yves Guillemot om hvordan selskapet ønsker å behandle sine spillserier.

– Vi har en strategi på plass for hver merkevare. Vårt mål er å jobbe med hver serie helt til vi skjønner at den trenger en pause. Så begynner vi å jobbe med serien igjen etter en stund, med et team som kan få den til å skinne på ny, forteller franskmannen i blogginnlegget.

Ubisoft har de siste ti årene brukt denne strategien på flere spillserier. Tydeligst er kanskje arbeidet med Assassin’s Creed-serien, som de siste fire årene har fått et nytt innslag hver høst.

Yves Guillemot, Montréal 2011 (Foto: Oliver Rich). Vis mer

– Når vi kommer til et punkt der vi ikke tror at vi kan gjøre det betydelig bedre, eller gi fansen noe som de ikke har sett tidligere, ønsker vi heller å vente til vi kan få et skikkelig gjennombrudd – en ny retning som lar oss puste nytt liv inn i serien, utbroderer han videre.

Man kan argumentere for at et eksempel på denne strategien er Rayman Origins. Plattformhelten vendte tilbake høsten 2011, etter å ha vært ute av sjangeren i åtte år, mens han i mellomtiden figurerte i noen minispillsamlinger.

Lager nettspill i fremtiden

I blogginnlegget forteller Guillemot også om Ubisofts planer videre.

– Vi ønsker å komme inn i rollespillmarkedet, da særlig større nettrollespill. Vi vet at vårt team hos Massive kan lage noe annerledes og spennende: noe som kan hjelpe oss med å feste en posisjon i sjangeren, bedyrer Ubisoft-sjefen.

Massive lager for tiden Tom Clancy’s The Division, som etter planen skal komme neste år. Til høsten slipper Ubisoft rollespillet South Park: The Stick of Truth. Det Obsidian-utviklede spillet er basert på den popkulturserien, og bygger den særegne satiriske og sjokkerende humoren serien er kjent for.

Les også: Ubisoft baner vei med bilspillet The Crew Les også: Dette skjedde på Ubisofts E3-presentasjon

Ledige stillinger
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (6)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Argoniel
12 år siden

Nei, gode eller dårlige ideer, de gir gass!

Litt for repetivt i AC.

Maabren
12 år siden

Har sansen for Ubisoft, di prøver å få nytt liv inn i spill som kan sjå ut til å trenge pause samt hoster fram att spill som har hatt ein lengre pause. Syns di viste bra evne til å dra liksomspilling med guitar hero til ekte spilling med Rocksmith. Kan komme mykje snadder via Ubisoft framover og det takker man ikkje nei til. :)

Hr. Jenssen
12 år siden

Nei, gode eller dårlige ideer, de gir gass!Litt for repetivt i AC, Guitar Hero kjørte de i dass.

 

Guitar Hero var Activision.

 

Brotherhood og Revelations var ganske så idétomme, de bygget videre på AC2 sin suksessmodell, og la kun til små modifikasjoner. Når det er sagt, så hadde jo AC3 en god del nyheter (som ikke alle var like gode), og AC4 ser flott ut.

 

Jeg ser ikke problemet med å fortsette serier så lenge folk liker dem. Når det er sagt, tror jeg egentlig ikke de helt mener at de vil stoppe når de har "gått tom for idéer.". Det er nok mer snakk om "når folk ikke lenger gidder å kjøpe spillene".

Argoniel
12 år siden

Guitar Hero var Activision.

 

Brotherhood og Revelations var ganske så idétomme, de bygget videre på AC2 sin suksessmodell, og la kun til små modifikasjoner. Når det er sagt, så hadde jo AC3 en god del nyheter (som ikke alle var like gode), og AC4 ser flott ut.

 

Jeg ser ikke problemet med å fortsette serier så lenge folk liker dem. Når det er sagt, tror jeg egentlig ikke de helt mener at de vil stoppe når de har "gått tom for idéer.". Det er nok mer snakk om "når folk ikke lenger gidder å kjøpe spillene".

 

Så klart det er, unnskyld :p Idiotisk...

Aiven
12 år siden

Oversettelse: «Vi melker til det er tørt!»

Siste fra forsiden