Da EA og BioWare annonserte Dragon Age: Inquisition i fjor høst, hadde spillet tradisjon tro et tretall bak tittelen for å signalisere at det var snakk om en oppfølger. Under E3 messen for et par uker siden var dog tretallet plutselig borte fra spilltittelen da traileren rullet seg ferdig på EAs pressekonferanse.
I et intervju med IGN forteller EAs merkevaresjef, Frank Gibeau, hvorfor selskapet valgte å endre på spilltittelen.
– Det føles ut som om det alltid er en debatt om det er best med nummer eller ikke. Vi ønsket å vie mer oppmerksomhet til ordet «Inquisition», fordi det forteller mer om historiens retning. Det er en hel drøss av spillets innhold og større historievalg som er knyttet til hvordan du forholder deg til inkvisisjonen, forteller Gibeau.
King of my Castle
Vi vet ikke mye om Dragon Age: Inquisition enda, men ut i fra bruddstykker av informasjon vet vi at BioWare har snust på åpne verdener, at spilleren skal få være herre over sitt eget slott, og at utvikleren ønsker å blande de beste elementene fra de to forrige spillene. Likevel skal spillet visstnok skille seg betraktelig fra forgjengerne.
– Vi ville bare trekke mer oppmerksomhet til at Dragon Age: Inquisition faktisk er et spiller nytt kapittel i Dragon Age-universet, i motsetning til en bokstavelig og direkte oppfølger til Dragon Age 1 og 2, konkluderer EA-toppen om det manglende tretallet.
Dragon Age: Inquisition kommer til Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4 og Windows mot slutten av neste år.
Les også: BioWare øser ut med Dragon Age III-detaljer Les også: Bioware tar feedback alvorlig