– Kroken på døra for L.A. Noire-utvikleren igjen

Team Bondi skal ha slitt med å finne utgiver til Whore of the Orient.

Oppdatering: Sjefen for Kennedy Miller Mitchell, Doug Mitchell, har gitt en kommentar til ryktene overfor MCV. Han forteller at de fremdeles jobber med å finne en utgiver for Whore of the Orient, men kunne ikke fortelle noe om hva som skjer med de ansatte i utviklingsstudioet.

Opprinnelig sak følger.

Ifølge kilder Player Attack og MCV har snakket med står det ikke så bra til med restene av Team Bondi. Sist vi hørte hadde utvikleren store håp om å gi ut et nytt spill kalt Whore of the Orient, men nå ser det ut til at Team Bondi, med eieren Kennedy Miller Mitchell i ryggen, står alene uten en utgiver i ryggen.

Whore of the Orient-utviklerne skal nå være jobbløse, etter at de ikke greide å sikre seg midler til videre utvikling.

På et tidspunkt i fjor skal Warner Bros. ha stått som utgiver, men før jul trakk de seg angivelig fra prosjektet. Dette hevder et blogginnlegg fra en tidligere Team Bondi-ansatts samboer (via Twitter-brukeren superannuation). Ifølge innlegget, som ble lagt ut i januar, skal planen ha vært å finne en ny utgiver innen april.

Det eneste bildet vi har fra Whore of the Orient. (Skjermbilde: PC Gamer) Vis mer

Selv nå vet vi svært lite om Whore of the Orient. Spillet ble anonsert i november i fjor, uten stort mer av info enn at det skulle komme til neste generasjons konsoller. Vi fikk likevel vite litt fra spillets nettside i august, før det plutselig ble fjernet. Der kom det frem at settingen var Shanghai i 1936, og at tematikken sveipet innom vestlig maktbruk og kinesisk nasjonalisme.

Trøbblete Team Bondi

Team Bondis forrige prosjekt, L.A. Noire hadde en lang og strabasiøs utviklingshistorie. Det tok syv år å lage spillet, og prosjektet rakk på de årene å skifte utgiver og plattformer. Ikke minst ble spillet utsatt flere ganger, før det til slutt kom ut i 2011.

L.A. Noire fikk jevnt over god kritikk og har solgt over 5 millioner kopier. Likevel valgte utgiver Rockstar å avslutte samarbeidet. Team Bondis eiendeler ble da solgt til Kennedy Miller Mitchell, mens Rockstar holder på L.A. Noire-lisensen. Dette blir dermed utviklerens andre nedstenging på 2 år.

Studioet har også vært grobunn for en del kontroverser, med misfornøyde ansatte og utelatte krediteringer i rulleteksten til L.A. Nore.

Les mer om Whore of the OrientLes vår anmeldelse av L.A. Noire

Ledige stillinger
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (3)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Isbilen
12 år siden

Tror ikke markedet er modent for et spill med ordet "whore" i tittelen, gitt.

Vrengtpolvott
12 år siden

Tror ikke navnet er problemet, men heller alt rotet som fulgte utviklingen av L.A. Noire

Rickenbacker
12 år siden

L.A Noire må være et av de mest oppskrytte, kjedelige og repetitive spillene jeg har spilt. Hva var vitsen med å i det hele tatt lage det sandbox når man kunne gjøre absolutt NULL i byen? De scenene hvor man skulle jage ned en forbryter gadd jeg å gjøre to ganger da jeg skjønte at hver gang ville være lik.

Og etterforsknings scenene ble jo bare en kjedelig pixel jakt.

Intervjuene ble for lange og etterhvert ga jeg faen og bare trykka random. Noen var utrolig lette å skjønne at løy, andre var jo nesten bare motsatt. Merkelige greier.

De kunne like gjerne bare laget spillet som et adventure spill hvor scenene de rman kjørte ble bytta ut med cutscenes.

Og hvorfor bry seg med ansikts-teknologien? Jeg tror faktisk spillet hadde blitt kulere hvis de hadde brukt ekte film, slik som i Pandora detective spillene.

Merka liksom når jeg spilte spillet at ikke utviklerne hadde kost seg med dette. Det føltes rushet og uferdig og hadde ikke noe sjel.

Og siden det var under Rockstar regi så føltes det hele som et GTA spill som var kjedelig.

 

Siste fra forsiden