Store endringar i The Witcher 3

No får du ikkje erfaringspoeng for å drepe fiendar.

Det er ikkje lenge sidan CD Project RED viste oss dei første glimta frå The Witcher 3. No har vi via Eurogamer fått fleire solide detaljar om det neste spelet i den populære rollespelserien.

Ei av dei største endringane er at du no berre får erfaringspoeng ved å fullføre oppdrag. Det betyr likevel ikkje at det er meiningslaust å jakte beist i villmarka. Geralt kan jakte på dyr for å samle ressursar han kan lage nye gjenstandar med, noko som blir ein viktig måte å tene pengar på. Kor mykje du tener på ulike gjenstandar vil på si side variere i forhold til den dynamiske økonomien i kvar tettstad.

Sjølve kampane vil utarte seg på ein litt annan måte. Kontekstsensitive angrep har blitt droppa i oppfølgjaren, men til gjengjeld får vi eit Fallout 3-inspirert system der du kan angripe sårbare punkt på fiendane.

No kan du ta ned fiendar ved å angripe sårbare punkt. Vis mer

Massiv verd

The Witcher 3 blir eit større spel enn sine forgjengarar, og hovudoppdraget skal ta omlag 50 timar å kome seg gjennom. Skulle du satse på å gjere alle sideoppdrag vil du derimot kunne bruke opp mot 100 timar. Verda kan ved vegs ende visstnok ende opp i 36 ulike tilstandar avhengig av handlingane dine, og spelet byr på tre ulike epilogar som alle er omlag ein time lange.

Alle områda i verda er tilgjengeleg frå byrjinga, og du vil ikkje møte nokon usynlege veggar. For å gjere reise gjennom verda så praktisk som mogleg kan Geralt no hoppe og klatre, samt at han kan ri på hestar eller sigle i båt. Spelet vil kome med fleire måtar for å kome seg raskt frå ein stad til ein annan, men nøyaktig kva desse går ut på har det ikkje blitt sagt noko om.

Maksnivået til Geralt i The Witcher 3 er satt til 60, og spelet vil by på hundrevis av ulike måtar du kan skreddarsy Geralt på. Fiendane vil ikkje skalere i takt med deg, noko som betyr at du må vere forsiktig med kvar du går i den opne verda. Du lett kan møte fiendar som er alt for kraftige for deg. På den andre sida vil fiendar som er mykje svakare enn deg kanskje overgi seg utan kamp.

The Witcher er kunngjort for Windows og PlayStation 4, og kjem i sal neste år.

Les også: The Witcher bekreftet for PS4 Les også: The Witcher 3 inspireres av Skyrims gripende verden

Ledige stillinger
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (9)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Aspiranten
12 år siden

Consolification.

 

Dumbingdownification.

 

Blehfication.

 

Jeg liker best spill hvor man blir god til det man faktisk gjør, gjerne en karakterutvikling lik den man ser i XCOM fra 90 tallet. Man må kaste granater for å bli flink til å kaste granater.

 

Slik systemet utvikler seg i The Witcher blir jeg bare mindre sugd inn i universet, da troverdigheten får seg en smekk.

 

Men nå blir jo spill hovedsakelig laget for 15 åringer, så det er vel der det ligger. Lettest, enklest mulig, og gjerne på bekostning av troverdighet.

 

Siste World of Warcraft expansion er et godt eksempel på easification. Nå er det seriøst bare buttonspamming. Jeg klarte ikke å fullføre èn level up engang.

Civilix
12 år siden

(...)

 

Hva er det du snakker om? Alt de snakker om i artikkelen er jo old school ideer som er så langt unna du kommer det som kalles godt spilldesign i disse dager.

 

Som forventet av CD Project RED, som er en av de få utviklerstudioene som ikke ofrer spillets egenskaper for å selge fler kopier.

Avean
12 år siden

Consolification.

 

Dumbingdownification.

 

Blehfication.

 

Jeg liker best spill hvor man blir god til det man faktisk gjør, gjerne en karakterutvikling lik den man ser i XCOM fra 90 tallet. Man må kaste granater for å bli flink til å kaste granater.

 

Slik systemet utvikler seg i The Witcher blir jeg bare mindre sugd inn i universet, da troverdigheten får seg en smekk.

 

Men nå blir jo spill hovedsakelig laget for 15 åringer, så det er vel der det ligger. Lettest, enklest mulig, og gjerne på bekostning av troverdighet.

 

Siste World of Warcraft expansion er et godt eksempel på easification. Nå er det seriøst bare buttonspamming. Jeg klarte ikke å fullføre èn level up engang.

 

Det her må være det rareste jeg har lest. Witcher 2 er vel en av de vanskeligste spillene ut der. Finnes ikke et fnugg av noe som helst mekanisme beregnet for konsoller. Og siste WoW expansion er nå buttonspamming ? Imotsetning til før hvor det var realtime eller ? Alle MMO er rimelig basic :p

Kaymeerah
12 år siden
Alle De fleste MMO er rimelig basic :p

 

:dremel:

 

http://www.eveonline.com

BonBattery
12 år siden

litke det jeg leste til....

 

"You won't be able to kill civilians, who'll alert the guards if you pinch from them"

 

må vi virklig tilbake til dette tullet igjen ? er greit at ikkje kan dree civile men ikkje lag super guards :p

Siste fra forsiden