I helga stilte Jon Perry, Mike Laidlaw, David Gaider og Matt Rhodes fra BioWare opp i et panel på Edmonton Comic and Entertainment Expo, og slang rundt seg med små og store detaljer om det neste spillet i Dragon Age-serien. Dette rapporterer Eurogamer.
King of my Castle
Noe av den mest oppsiktsvekkende informasjonen er at spillerne skal få være herre i sitt eget massiv slott, slik det ble hintet om i det første konseptbildet. BioWare lover også dypt og hellig at spillet blir betydelig større enn sine forgjengere i areal – ett av områdene i det nye spillet skal faktisk være like massivt som alle arealene i Dragon Age II.
Nok en gang må spillerne hoppe i skoene til et menneske, sikkert et litt surt punkt for alle som er rase-nysgjerrige. Man skal dog kunne velge fra ulike bakgrunner, uten at det betyr at vi får se noe slikt som opprinnelseshistoriene fra Dragon Age: Origins. Bakgrunnsvalgene skal nemlig ikke være spillbare.
Har brukt mye tid på planlegging
Ellers forteller BioWare at Dragon Age III: Inquisition er det spillet som har vært lengst i den såkalte pre-produksjonsfasen. Denne fasen innebærer stort sett alt konseptuelt arbeid et studio gjør før de begynner med selve kodingsarbeidet. I bunn og grunn kan vi anta at dette betyr at BioWare har brukt mye tid på å fete opp verdenen og historien, og på å planlegge spillsystemene.
BioWare jobber med en metode for å få overført valg fra de forrige spillene som ikke krever lagringsdata. Sist, men ikke minst, kan vi nevne at det kommende spillet kan skryte av å by på mer detaljstyring av figurene enn selv Dragon Age: Origins.
Dragon Age III: Inquisition ble kunngjort i midten av september. Den gang kunne BioWare fortelle at de tok sats på å blande det beste fra de to første spillene i serien, og at de har tatt fansens kritikk av seriens andre kapittel i betraktning. Spillet kommer etter planen i løpet av høsten 2013.
Les også: Dragon Age III: Inquisition kunngjort Les også: Bioware tar feedback alvorlig