Giana-søstrene frister med demo

Plattformspillet har tre dager igjen av Kickstarter-kampanjen.

Black Forest Games' forsøk på å bringe plattformserien Giana Sisters tilbake i rampelyset har hatt en lang og nervepirrende Kickstarter-kampanje. Nå er det tre dager igjen av kampanjen, og fortsatt over 15 000 dollar (nesten 90 000 kroner) igjen før det i utgangspunktet beskjedne målet på 150 000 dollar (cirka 900 000 kroner) er i havn.

For å gi potensielle backere et bedre innblikk i hvordan det nye Giana Sisters-spillet vil arte seg, har utviklerne lansert en demo av det de har stablet sammen til nå. Den består av to nivåer, hvor det første er hentet fra spillets tidlige del og vil hjelpe deg å lære kontrollene, og den andre er hentet fra en senere del og byr på større utfordringer.

Siden spillet fortsatt er langt fra ferdigutviklet, må du regne med «bugs» og andre ting som nok blir forbedret i en eventuell fullversjon.

Sånn så originalen ut på Commodore 64.

The Great Giana Sisters kom opprinnelig ut på åttitallet, og var et plattformspill som hadde svært mange likhetstrekk med Nintendos Super Mario Bros. Faktisk var likhetene så mange at Nintendo truet med søksmål, og spillet ble trukket fra markedet. Det rakk likevel å bli en kultklassiker i Europa, hvor konsoller som Nintendo Entertainment System ikke var spesielt utbredt.

Det nye Giana Sisters-spillet, som foreløpig kun heter Project Giana, er et sideskrollende plattformspill med tredimensjonal grafikk. Spillet lar deg når som helst hoppe mellom «cutie»-verden og «punkie»-verden. Ikke bare får du forskjellige egenskaper i de to verdenene, men miljøene forandres også radikalt. Det som er uoverkommelige hindringer i den ene verdenen kan være langt lettere å komme forbi i den andre.

Black Forest Games ble startet av en gruppe veteraner fra Spellbound Studios, som opprinnelig ble startet av den nå avdøde Giana-skaperen Armin Gessert. Det var Spellbound som jobbet med Project Giana, men da studioet ble nedlagt stoppet utviklingen. Selv om Black Forest Games fikk kjøpt restene av Giana-prosjektet fra konkursboet trenger de penger til å fullføre utviklingen.

Les også: Anmeldelse: Giana Sisters DS
Les også: Doom drepte dama mi

Se spillet i aksjon.
Ledige stillinger

Kommentarer (7)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
LarZen
12 år siden

Hadde gitt dem litt penger om det ikke var for at det er kun til pc, plattformspill på pc? April er vel kommet å gått for lenge siden?

radiohodet
12 år siden

Hadde gitt dem litt penger om det ikke var for at det er kun til pc, plattformspill på pc? April er vel kommet å gått for lenge siden?

 

Ja, jeg har hørt om en konsollplattformer som heter Trine som visstnok skal være ganske bra. Det er ingenting i veien for at plattformspill skal kunne spilles på PC med tastatur, og det har kommet ganske mange bra plattformerspill som er utviklet primært for PC.

Alais
12 år siden

Hadde gitt dem litt penger om det ikke var for at det er kun til pc, plattformspill på pc? April er vel kommet å gått for lenge siden?

 

Jeg ser i utgangspunktet ikke noen problemer med en ren pc-utgave selv - tvert i mot ser jeg flere positive sider ved en slik utgivelse. På pc kan spillere i større grad enn på konsoll justere både grafikk og kontrollmekanismer, samt modifisere innholdet i spillet. Samtidig, om man ønsker en opplevelse knyttet sterkere opp mot konsoll, er det ikke noen problemer å koble til en gamepad (som utviklerene likevel anbefaler) eller til og med koble pc'en til TV'en.

magnemoe
12 år siden

Hadde gitt dem litt penger om det ikke var for at det er kun til pc, plattformspill på pc? April er vel kommet å gått for lenge siden?

Er enklere å lage et spill på pc en konsoll for indi utviklere, om spillet blir laget ser dette greit nok ut å porte.

Trine tror jeg også var pc først.

Juke
12 år siden

Trine kom til Windows først, og til Playstation Network ca 2 mnd senere.

 

En stund senere kom det også til både Mac OS og Linux.

Siste fra forsiden