Klassikeren Rise of the Triad vender tilbake

1995-spillet tolkes på nytt med Unreal Engine 3.


Actionspillet Rise of the Triad var egentlig ment som oppfølgeren til legendariske Wolfenstein 3D, og ble bygget på samme lest som så mange andre skytespill på 90-tallet: Drep så mange du klarer mellom sjefsfiendene og samle nøkler for å åpne dører til neste brett. Rimelig rett-frem underholdning, der du styrte en av fem figurer med spesielle egenskaper og bisarre våpen.

Nå har Apogee Entertainment og utvikler Interceptor Entertainment annonsert at en ny versjon av det 17 år gamle skytespillet er på vei. Annonseringen kommer tre år etter at Scott Miller i 3D Realms (tidligere Apogee Software) fortalte om Gamasutra om planene.

Det nye spillet utvikles med Unreal Engine 3 for lansering senere i år, og blir en nytolkning av det originale spillet. Studioet består blant annet av Joe Siegler, som også var brettdesigner i 1995.

I 2012-utgaven får du igjen kontroll over en gruppe H.U.N.T.-soldater med vidt forskjellige spillestiler. Kampanjen består av over tyve brett, og det blir også en flerspillerdel. I tillegg vil det følge med et brettredigeringsverktøy hvor spillerne kan skape sine egne opplevelser og dele de gjennom Steamworks.

Vi kan også vente oss gjensyn med spektakulære og selvforklarende våpen som «Flamewall», «Split Missile» og «Firebomb», i tillegg til moduser som «God Mode», «Mercury Mode» og «Dog mode».

Les også: – Volden er nøkkeltema i Far Cry 3
Les også: Zombiespillet DayZ har blitt et fenomen

Her er en trailer for nytolkningen.

Siste fra forsiden