– Glem GTA V

Det heter nemlig Red Dead Redemption, ifølge Rockstar.

Det er allerede knyttet ganske store forventinger til Rockstars kommende western-sandkassespill Red Dead Redemption, og nå kan selskapet i tillegg berolige med at spillet ikke bare vil bli et GTA i ny innpakning.

I et intervju med IGN sier Rockstars co-grunnlegger og kreativ visesjef Dan Houser at Red Dead Redemption er et spill som skal stå fullstendig på egne ben og representere det neste store skrittet etter GTA-spillene.

Les også:Red Dead Redemption ser lovende ut

Rockstar har jobbet hardt med både kampfunksjon og grafikk i spillet, men også friheten er blant elementene utviklerne skal ha tatt til et nytt nivå denne gangen.

– I dette spillet forsøker vi å gi folk så mye frihet de ønsker, enten det gjelder måten de spiller på, hva de vil interagere med eller hva de velger å gjøre, sa Houser.

Red Dead Redemption utvikles i utgangspunktet av Rockstars San Diego-avdeling, men det benyttes ressurser fra hele selskapet i arbeidet med spillet, også fra North-studioet som stod bak det ikke helt ukjente GTA IV.

Les også:Red Dead Redemption med problemer

– Dette er et spill som har brukt mange av selskapets største talenter. Mange av de beste folkene hos North har hjulpet til med finjusteringen. Vi har brukt mye ekspertise fra resten av selskapet, så dette er definitivt vårt neste store spill, forsikret Houser.

Rockstar-grunnleggeren rådet folk til å slutte å lete etter nyheter om det neste GTA-spillet og slå seg til ro med at Red Dead Redemption blir svaret på hvor sandkasse-sjangeren vil bevege seg neste gang.

Red Dead Redemption er for øvrig oppfølgeren til Red Dead Revolver fra 2004 og skal lanseres til PS3 og Xbox 360 i slutten av april.

Ledige stillinger
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (18)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
MrLee
15 år siden

betyr det at vi ikke kan stoppe ryttere, dra dem av hesten og stikke av? :p

Spelaren
15 år siden

Interagere er eit fint ord :) .

Kexxy er sexxy!
15 år siden

Flott at det bare kommer ut til konsoll da.

ShAvAnO
15 år siden

Håper i alle fall at de denne gangen utnytter verdenen bedre enn de gjorde i GTA4. Det hjelper ikke å lage en fantastisk virtuell by når store deler av den står ubenyttet. Hjalp heller ikke at oppdragene ble forholdsvis repetitive.

 

Da tar jeg heller en noe mindre imponerende by som San Andreas, der hele byen utnyttes i historien.

 

GTA-konseptet er fortsatt noe av det mest spennende og innovative i dagens spillverden, men synes utviklerne på de senere versjonene har mistet noe av fremdriften. Der GTA3 var revolusjonerende med sin store, åpne by, har San Andreas og GTA4 til tross for klare forbedringer i bunn og grunn bare vært mer av det samme. Landskapene blir stadig større og flottere, men det har vært liten utvikling når det kommer til mellommenneskelig interaksjon, engasjerende historie og ikke minst variasjon. De store byene oppfattes fortsatt som "døde", og all utvikling gjennom spillet er fortsatt forhåndsbestemt gjennom oppdrag der spilleren stort sett er følelsesmessig frakoblet.

Gjest Slettet+513
15 år siden

Mener de ikke da at GTA V blir satt inn i fremmtiden?

 

Ved å sette ett slik spill inn i fortiden er det bare fremmtiden igjen å ta av.

Siste fra forsiden