Call of Duty 4: Modern Warfare ble en enorm suksess i 2007. I november i år kommer oppfølgeren, Modern Warfare 2, og forventningene hos utgiver Activision er skyhøye.
Utgiveren mener spillet fra Infinity Ward har samme underholdningspotensial som kjente konsepter i klassen X-Factor og Harry Potter.
– Vi vil at årets utgivelse skal bli tidenes mestselgende spill. Noen vil kanskje heve øyebrynene av det, men hvis man ser på seriens økende popularitet virker dette realistisk, sier Activisions Simon Wells til MCV.
Wells mener også at Modern Warfare 2 kan bli det mest innbringende underholdningsproduktet i 2009, dermed må film og musikk passe seg. Spillet har riktignok droppet Call of Duty-navnet, men Wells trekker likevel frem det kjente merkenavnet som en faktor.
– Realiteten for et produkt så stort som Call of Duty er at vi konkurrerer med underholdningsprodukter utenfor spillsfæren, avslutter Wells.
Det blir utvilsomt spennende å følge julesalgskrigen i år.