Mirror's Edge og Dead Space fikk begge gode kritikker av spillpressen da det kom ut før jul i fjor. Salgstallene var imidlertid ikke helt som forventet, selv om begge spillene har passert én million solgte enheter.
Patrick Söderlund i EA Games Europe ble spurt av Gamasutra om EA taper på å satse på kvalitet fremfor kvantitet med disse to titlene:
– Jeg tror den tankegangen er overforenklet. Hvis du ser på spill som Dead Space og Mirror's Edge tror jeg de vil ses på som suksesser i sin livstid.
Det betyr etter en oppfølger eller to.
EA brukte mye penger på å markedsføre begge titlene, men Söderlund mener EA kunne valgt et smartere tidspunkt å gi dem ut på – slik at man slapp å konkurrere mot mer etablerte spillmerkevarer som Gears of War og Call of Duty.
– Med Dead Space gjorde vi det bra i forhold til våre kvartalsmål, kanskje bedre enn vi hadde håp om, sier Söderlund.
Det loves også forbedringer på fremtidige utgaver av Mirror's Edge:
– Var det et perfekt spill? Nei. Er det ting vi vil endre på i fremtidige spill? Absolutt. Var det et godt førsteforsøk? Ja! Slik vil jeg oppsummere den utgivelsen.