2K Boston (tidligere kjent som Irrational Games) har stått for spill som System Shock 2 og Freedom Force, og i fjor lanserte de sin største salgssuksess til nå, nemlig BioShock.
Etterfølgeren til BioShock utvikles imidlertid av et helt annet studio, og hva 2K Boston driver med er det veldig få som vet. Ryktene har gått om at de arbeider med et nytt spill i den populære X-Com-serien, men disse har ikke blitt bekreftet.
I et seks-siders Gamasutra-intervju med 2K Boston-sjef Ken Levine får vi imidlertid vite at det ikke er noe i veien med ambisjonsnivået til den Take Two-eide utvikleren:
- Da vi startet prosjektet måtte vi ta hensyn til det faktum at det å ansette de folkene vi trengte ville ta tid. Og når vi tenkte på lanseringsdatoen for spillet - vi trengte en viss lengde for prosjektet, for vi hadde et ambisjonsnivå mye høyere enn noe vi noensinne har laget. Mye mer ambisiøst enn BioShock. Og vi visste at prosjektet ikke ville bli ferdig over natten.
Dessverre får vi ikke håndfast informasjon om prosjektet, men om du har interesse av spill og hvordan spill lages bør du likevel lese intervjuet, som inneholder massevis av god informasjon om studiokulturen til 2K Boston og hvordan Levine og gjengen der tenker om interaktiv underholdning.