Sjefsprodusent på Wanted-spillet, Pete Wanat, mener flerspiller stort sett er penger rett ut av vinduet for spillindustrien.
– Som regel kaster vi bort både penger og tid ved å lage flerspillerbrett. Hvorfor gjør vi dette? Fordi et par pressefolk et par år tilbake hele tiden sa "dette spillet må ha flerspiller, det er ingen gjenspillsverdi". Faen ta det, det er en dårlig vits, sier Wanat ifølge Gamespot.
Wanat forteller videre at det ofte er markedsavdelingen hos utgiveren som presser på for en flerspillerdel. Her sies det nemlig at det er lettere å selge spillet med informasjon om flerspiller bakpå omslaget.
– Dette skader enspillerdelen. Du legger nemlig ikke ved flerspiller uten at det koster deg. Hvis du skal lage flerspiller tar du mennesker, tid og penger vekk fra enspilleropplevelsen, sier Wanat.
Før han understreker:
– Alle er ikke som Bungie, alle kan ikke ha 100 ansatte som arbeider på flerspillerdelen. Call of Duty 4? Hvis de vil ha flerspiller, så gjør det. Vi spiller fletta av flerspillerdelen i Call of Duty, og vi spiller sammen i Left 4 Dead. Det er en tid og et sted for dette, og man må gjøre det helt riktig.
Wanted: Weapons of Fate kommer til PS3, Xbox 360 og PC i mars.